lumini.com.pl

Gadżety reklamowe – tani sposób na skuteczną reklamę?

Gadżety reklamowe – tani sposób na skuteczną reklamę?

 

Jest wiele sposobów kreowania marki/produktu i ich promocji na rynku docelowym.

W ostatnim czasie, jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sposobów dotarcia do klienta są gadżety reklamowe.

Dlaczego?

Być może właśnie przez stosunkowo niski koszt dotarcia do finalnego klienta oraz potencjalnie długi okres oddziaływania na potencjalnego konsumenta.

 Upominki firmowe, to często przedmioty codziennego użytku, przez co mogą być dosyć często używane przez osobę posiadającą obrendowany artykuł reklamowy. Z tego powodu wciąż najpopularniejsze na rynku są gadżety najprostsze, takie jak breloki, długopisy, zapalniczki, torby reklamowe, koszulki czy smycze.

 Wraz z rozwojem rynku coraz częściej wykorzystywane jako gadżety reklamowe są również inne produkty, takie jak prasolki, galanteria skórzana, ceramika, produkty wykonane ze szkła, zabawki i wszelkiego rodzaju artykuły biurowe oraz akcesoria komputerowe.

Dzięki rozwojowi technologii znakowania, dzisiaj gadżetem reklamowym może zostać tak naprawdę każdy produkt dostępny na rynku.

 Ważnym argumentem przemawiającym za korzystaniem z gadżetów, jako elementu komunikacji marketingowej jest precyzja oraz okres oddziaływania. Dodatkowo łatwo zarządzać i kontrolować koszty tego typu promocji.

 W dobie dużego szumu informacyjnego, przeładowania największych mediów przekazem reklamowym, oraz rozwoju społeczeństwa internetowego zauważalny jest spadek efektywności  tradycyjnych form dotarcia do konsumenta. Ludzie mają ograniczone zdolności poznawcze oraz zasoby czasu, więc postępuje selekcjonowanie informacji i odrzucanie tych, które są zbyt nachalne lub występują w dużym natężeniu. Coraz dłuższe bloki reklamowe w telewizji powodują, że finalny odbiorca zaczyna ignorować część przekazu.

 Artykuły reklamowe mają tą zaletę, że są nośnikiem mało inwazyjnym. Drobny upominek, odpowiednio dobrany do potrzeb  i stylu życia odbiorcy oraz nawiązujący, w sposób precyzyjny, do strategii danej firmy będzie efektywną wizytówką naszej marki. Taki nośnik reklamy będzie budował pozytywne skojarzenia z marką.

3 ZASADY, KTÓRE POMOGĄ WYBRAĆ ODPOWIENI GADŻET:

    1. Atrakcyjność – mówią że nie szata zdobi człowieka, ale gadżet z zasady jest manifestacją atrakcyjnej powierzchowności. Niestarannie wykonany, brzydki drobiazg wyląduje w koszu, a w najlepszym przypadku na dnie szuflady obdarowanej osoby.
    2. Istotność - oprócz walorów wizualnych, bardzo ważne jest, żeby gadżet reklamowy był przemyślany i pożyteczny. Nie możemy wymagać od konsumenta, żeby nosił ze sobą przedmioty, które nie są mu do niczego potrzebne.
    3. Wyróżnialność – diabeł tkwi w szczegółach, więc warto poszukać takiego gadżetu, który delikatnie wyróżni się spośród setek np. długopisów, które po każdych większych targach trafią do finalnego klienta. Nie musi na siłę szokować innością, trzeba tych wyróżników szukać inteligentnie – np. długopis i ołówek w jednym. Taki ołówek to mniej miejsca więcej radości dla odbiorcy kiedy na ważnym spotkaniu widzi zaciekawienie na twarzach zebranych. Pamiętajmy wszystkie akcesoria, które trafiają do finalnego odbiorcy budują także jego własny wizerunek – więc postarajmy się, żeby nasze gadżety powodowały, że będzie on postrzegany, jako osoba twórcza i inteligenta.

 

                    Jarosław Szumiło                                                                                                                                                                             

Jesteś tutaj: Główna Gadżety reklamowe – tani sposób na skuteczną reklamę?