lumini.com.pl

Media społecznościowe pomysłodawcami gadżetów

 

Ciekawe, czy wiedzieliście, jak wiele ostatnio pojawia się gadżetów, dla których inspiracją były media społecznościowe? Jeżeli nie, zachęcam do lektury poniższego artykułu.

Każda z osób korzystających z portali społecznościowych zostawia po sobie niepowtarzalny ślad, czy to w postaci zdjęć, czy mapy odwiedzonych miejsc, czy też w postaci swoich wpisów lub komentarzy. A co, gdyby tak te nasze wirtualne galerie i wpisy zamienić na coś, co można nie tylko obejrzeć, ale i dotknąć, założyć na siebie...? Właśnie w taki sposób nasze ślady bardzo często stają się inspiracją do powstawania nowych rzeczy, bo przecież chętniej spojrzymy na koszulkę z nadrukowanym ulubionym zdjęciem z wakacji niż kolejny raz wrócimy do galerii, w której się ono mieści. W ten właśnie sposób prosumenci wpływają np. na wygląd kolejnej kolekcji ubrań, a stworzone w ten sposób produkty nazywane są ”customer made” czyli stworzone przez konsumenta.

Poniżej przedstawiamy listę gadżetów zainspirowanych popularnymi serwisami społecznościowymi.

 

Pomysłodawca – Instagram

Instagram Socialmatic Camera

Popularność Instagramu jest tak duża, że dzieło włoskich projektantów z ADR Studio, które pozwala na przeniesienie Instagramu do życia codziennego, nie może nie zostać okrzyknięte rewelacyjnym gadżetem.

Autorzy Instagram Socialmatic Camera stworzyli rewelacyjny gadżet, który pozwala nie tylko na zamieszczenie zdjęcia w internecie, ale i na jego wydrukowanie, jak to się działo jeszcze za czasów aparatów Polaroid. Dodatkowo, każde wydrukowane zdjęcie ma swój własny QR kod, który przekierowuje do wersji cyfrowej. Zdjęcie po wydrukowaniu ma z tyłu warstwę kleju, która pozwala od razu na jego umocowanie np. na tablicy, czy też na ścianie. Natomiast w dolnej części zdjęcia ma się znajdować miejsce na podpis i jak to komentują twórcy gadżetu: „zupełnie tak, jakbyś komentował na Facebooku, tylko że w realnym świecie”. Instagram Socialmatic Camera z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy lubią otaczać się miłymi wspomnieniami i potrafią docenić magię zdjęć drukowanych.


Źródlo: www.adr-studio.it

 

Wersja dla najmłodszych

W planach jest również stworzenie wersji zabawkowej dla najmłodszych użytkowników. Obserwując, jak często dzieci sięgają do laptopów, tabletów, telefonów, można się spodziewać, że gadżet zostanie optymistycznie przyjęty nie tylko przez dzieci ale i przez ich rodziców.


Źródło: www.twigcreative.com

 

I gdzie by tu jeszcze zamieścić zdjęcia...?

Kolejni projektanci, Doug i Rachel Pfeffer, przekonują, że „Internet to za mało na Twoje zdjęcia”. Proponują oni rozwiązanie w postaci umieszczenia zdjęć instagramowych np. na poduszce albo torebce. Na ich stronie można obejrzeć przykład poduszki powstałej z połączenia zdjęć dokumentujących romantyczną historię pewnej pary. Poduszka z pewnością będzie idealnym prezentem na każdą okazję.

Źródło: www.trendhunter.com/trends/great-way-to-capture-memories

 

Tutaj można znaleźć aplikację do tworzenia własnego kolażu, z którym później można zamówić poduszkę lub torbę. 

Istnieje wiele innych serwisów, które polecają podobne rozwiązania: naklejki, plakaty, kalendarze, książeczki i wiele, wiele innych rodzajów nadruków z wykorzystaniem galerii instagramowych zdjęć.

Jeden z takich serwisów to Printstagram, który oferuje miniaturowe naklejki


Źródło:  www.printstagr.am

 

Kolejny, Instapparel, oferuje nadruki instagramowych zdjęć na koszulkach


Źródło: www.instapparel.com

 

Najciekawszy, naszym zdaniem, gadżet inspirowany Instagramem zostawiliśmy na koniec. Jest to pomysł np. na karnawałowy strój. Projektant i fotograf Eric Micotto na swoim blogu zaprezentował wykonany z kartonu aparat Instagram. Z przodu znajduje się  tradycyjna lustrzanka, którą oczywiście możemy robić zdjęcia. Z tyłu natomiast znajduje się bezprzewodowy router i połączona z iPadem aplikacja ShutterSnitch, co powoduje, że zrobione zdjęcia natychmiast są widoczne na tylnej części kostiumu, czyli na wyświetlaczu znajdującym się na plecach.


Źródło: www.ericmicotto.com/blog

 

Pomysłodawca – Facebook

Jako pierwsze gadżety z tej grupy warto zaprezentować usługę, którą na początku ubiegłego roku stworzył Facebook wraz serwisem Moo.com. Jest to możliwość zamawiania wizytówek, które są idealnym odzwierciedleniem naszego facebookowego profilu. Sami decydujemy o tym, jakie dane mają zostać umieszczone na wizytówce. Na wizytówce poza tym znajdują się: zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, adres profilu na FB. 

 


Źródło: www.facebook.com/moo/app.

 

Kolejny gadżet z pewnością przyda się wszystkim tym, którzy cenią sobie i wygodę i funkcjonalność. Przedstawiamy łóżko i miejsce do pracy z komputerem w jednym. Grupą docelową gadżetu mają być ci, dla których pierwszą czynnością po otwarciu oczu jest sięgnięcie po laptopa i otworzenie facebooka. Facebookowe łóżko to na razie jedynie prototyp, ale miejmy nadzieję, że kiedyś umili poranek wielu z nas.

 


Projektant: Tomislav Zvonarić (DevianTom); źródlo: www.behance.net/gallery/FBed-design



Pomysłodawca – wiele serwisów

Francuski projektant François Bertrand zaproponował prototyp zegarka „Watch the Future” służący do: odbierania powiadomień od znajomych i powiadomień z giełdy, sprawdzania pogody, mierzenia pulsu, słuchania muzyki itp.


Źródlo: www.f-bertrand.com 

 

 Żródło: www.marketing-news.pl

 

Przemysław Symonides

Jesteś tutaj: Główna Media społecznościowe pomysłodawcami gadżetów