lumini.com.pl

O gadżetach reklamowych słów kilka...

O gadżetach reklamowych słów kilka, czyli raport o globalnych trendach na rynku gadżetów

Rozpoczynając kolejny rok myślimy, w jaki sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zdobyć więcej zadowolonych klientów i zwiększyć swoje przychody. Wszystkich, którzy zastanawiają się, czy warto wydać pieniądze na reklamę lub zainwestować w gadżety reklamowe zapraszam do lektury poniższego raportu.

Na początku z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że warto inwestować w gadżety. Trzeba jednak pamiętać, że upominek, który wręczamy Klientowi nie tylko powinien być atrakcyjny i ładny, ale też powinien sprawiać, że będzie jak najdłużej zapamiętany. Odpowiednio dobrany gadżet powinien uwzględniać charakterystykę Klienta, któremu jest wręczany, wydarzenie i porę roku, podczas których go dajemy oraz pozostałe cechy, które opisywaliśmy już we wcześniejszym artykule.

Na potrzeby Międzynarodowych Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays w Warszawie firma ConQuest Consulting przeprowadziła badanie popularności gadżetów reklamowych. Badanie zrealizowano za pomocą metody CAWI (wywiady) przeprowadzając ankietę internetową na próbie 100 losowo wybranych respondentów. Badanie miało na celu pokazanie, czy inwestowanie w gadżety reklamowe jest czymś opłacalnym czy nie.

Już po analizie jednego z pierwszych pytań widzimy, że aż 86% ankietowanych zapamiętało nazwę firmy, od której dostało upominek. Odpowiedzi ankietowanych pokazują również, że wraz ze wzrostem liczby otrzymanych gadżetów wzrasta liczba tych, z których osoby nimi obdarowane rzeczywiście korzystają. Wzrost ilości otrzymywanych gadżetów sprawia też, że osoby nimi obdarowane zapamiętują większą liczbę firm, co doskonale obrazuje poniższy wykres, np. przy 4 otrzymanych gadżetach Klient zapamięta ok. 2 nazw firm. Natomiast przy otrzymanych 10 gadżetach liczba zapamiętanych firm wzrasta do 4.

Raport pokazuje również cechy gadżetów najbardziej zachęcające i zniechęcające do jego późniejszego wykorzystania. I tak np. wśród najbardziej pożądanych cech gadżetów pojawiają się funkcjonalność i wysoka jakość. W przypadku najbardziej zniechęcających cech gadżetów sytuacja kształtuje się podobnie. Najwięcej osób wskazało brak funkcjonalności oraz niską jakość jako cechy zniechęcające do korzystania z otrzymanego gadżetu. Wybierając zatem gadżet reklamowy dla swojego Klienta warto się zastanowić, jaką rolę ma on spełniać i przy okazji jeszcze raz przeczytać wyniki przeprowadzonej ankiety. Planując tegoroczny budżet i patrząc na powyższe wskaźniki, nie zapominajmy zarezerwować w nim miejsc na gadżety reklamowe, które sprawią, że nasi Klienci będą o nas pamiętali i coraz częściej do nas powracali.

Pełna wersja raportu: http://www.conquest.pl/2111/co-nowego-na-rynku-gadzetow-reklamowych-wyniki-badania


Źródło: ConQuest Consulting

 

Przemysław Symonides

 

Jesteś tutaj: Główna O gadżetach reklamowych słów kilka...